صندل انگشتی سنتی قد شما را بلند تر می کند

در هندوستان، صندل چاپال دسته پنجه رایج صندل انگشتی سنتی بدون بند بود، اما یک دستگیره کوچک بین انگشتان اول و دوم قرار داشت. آنها به نام پادوکاس شناخته می شوند.

فلیپ فلاپ مدرن در ایالات متحده محبوب شد زیرا سربازانی که از جنگ جهانی دوم برمی گشتند زوری ژاپنی را با خود آوردند. در دهه 1950 در دوران شکوفایی پس از جنگ و پس از پایان خصومت‌های جنگ کره، رواج یافت.

همانطور که آنها در فرهنگ عامه آمریکایی پذیرفته شدند، صندل ها دوباره طراحی شدند و به رنگ های روشن تغییر یافتند که بر طراحی دهه 1950 غالب بود.

صندل

آنها به دلیل راحتی و راحتی خود به سرعت محبوب شدند و در فروشگاه های ساحلی و به عنوان کفش تابستانی محبوب بودند در طول دهه 1960، دمپایی با سبک زندگی ساحلی کالیفرنیا پیوند محکمی پیدا کرد.

به این ترتیب، آنها در درجه اول به عنوان یک اکسسوری غیر رسمی تبلیغ می شدند که معمولاً با شورت، لباس شنا یا لباس تابستانی پوشیده می شدند.

با محبوبیت بیشتر، برخی از مردم شروع به پوشیدن آن ها برای مناسبت های رسمی تر یا رسمی تر کردند.

در سال 1962، Alpargatas S.A نسخه ای از فلیپ فلاپ معروف به Havaianas را در برزیل به بازار عرضه کرد. تا سال 2010، بیش از 150 میلیون جفت Havaiana در هر سال تولید می‌شد.

دمپایی به سرعت به عنوان کفش معمولی بزرگسالان جوان محبوب شد. دختران اغلب دمپایی های خود را با تزئینات فلزی، طلسم، زنجیر، مهره، بدلیجات، یا جواهرات دیگر تزئین می کردند.

دمپایی های مدرن در چرم، جیر و مواد مصنوعی موجود هستند. انواع پلت فرم و پاشنه بلند صندل ها در دهه 1990 ظاهر شدند، [14] [15] [16] [17] و در اواخر دهه 2010، “کیت فلاپ” با پاشنه بچه گربه.

در سال 2005 زمانی که برخی از اعضای تیم چوگان قهرمان ملی زنان دانشگاه نورث وسترن با دمپایی از کاخ سفید بازدید کردند، یک جنجال جزئی به وجود آمد.

این تیم با حراج کردن فلیپ فلاپ‌های خود در eBay به منتقدان پاسخ داد و 1653 دلار برای بیمار جوان سرطانی، جاکلین مورفی از Hopewell Junction، نیویورک، که توسط تیم دوست شد جمع‌آوری کرد.

هنوز بحث بر سر این است که آیا این نشانه تغییری اساسی در فرهنگ آمریکایی است یا خیر بسیاری از جوانان احساس می‌کنند که دمپایی‌ها لباس‌پوش‌تر هستند و می‌توان آن‌ها را در زمینه‌های مختلف اجتماعی پوشید.

در حالی که نسل‌های قدیمی‌تر احساس می‌کنند که پوشیدن آن‌ها در مناسبت‌های رسمی نشان دهنده تنبلی و راحتی است. بیش از سبک.[9] در سال 2011، در حالی که در زادگاهش هاوایی تعطیلات خود را سپری می کرد.

باراک اوباما اولین رئیس جمهور ایالات متحده شد که با پوشیدن یک جفت فلیپ فلاپ عکس گرفته شد.