ام دی اف شکری قائمشهر سازنده آن را پولدارد کرد

ترکیب اصلی ام دی اف شکری قائمشهر الیاف چوبی است سوال رایج این است که الیاف چوب ام دی اف چیست.

الیاف چوب ام دی اف را می توان از هر گونه چوب یا بقایای چوب و ضایعات کشاورزی مانند خاک اره یا براده های چوب به دست آورد.

الیاف چوب اکالیپتوس معمولاً برای ایجاد ویژگی های مقاومت در برابر رطوبت به تخته های ام دی اف استفاده می شود. الیاف چوب قبل از استفاده برای ساخت تخته ها آبگیری می شوند.

چسب یکی دیگر از اجزای تشکیل دهنده تخته های ام دی اف است چسب مورد استفاده برای چسباندن الیاف یک رزین مصنوعی است. رزین مصنوعی رایج مورد استفاده اوره فرمالدئید است.

جدا از چسب، موم پارافین و ماده نگهدارنده نیز در تخته ام دی اف وجود دارد.

ام دی اف موم پارافین یا به صورت ذوب شده یا به صورت محلول در روح معدنی اضافه می شود.

یک ماده نگهدارنده در مرحله اختلاط چسب اضافه می شود. نگهدارنده می تواند تری کلروفنل یا پنتاکلرات سدیم باشد.

الیاف چوبی با رزین و موم مخلوط می شوند. سپس مخلوط تا دمای بسیار بالا گرم می شود و فشار داده می شود تا تخته ام دی اف تشکیل شود. تکنولوژی مدرن مورد استفاده برای این فرآیند تضمین می کند که تراکم تخته ام دی اف یکنواخت است.

این فناوری همچنین تضمین می‌کند که مشکلاتی مانند گره‌ها، پیچش‌ها، محفظه‌های هوا، عیوب اتصال و مشکلات دانه‌بندی همگی از روی تخته‌های MDF حذف می‌شوند.

ماشین‌ها در نهایت پانل‌ها را سنباده می‌زنند تا سطح بسیار صافی به آن‌ها بدهد.

سطح صاف آنها را برای حکاکی، نقاشی، لاک زدن، روکش کاری و غیره ایده آل می کند. سپس پانل ها به ابعاد مشخص بریده می شوند.اگر می دانید که ام دی اف برای چه مواردی استفاده می شود، نکات زیر شما را روشن می کند.

مورد استفاده در ساخت مبلمان اقتصادی  از تخته ام دی اف برای ساخت انواع مبلمان ارزان قیمت مانند قفسه کتاب، مراکز تفریحی و غیره استفاده می شود و در ساخت مبلمان پیش ساخته نیز کاربرد دارد.

ام دی اف هزینه ساخت مبلمان را کاهش می دهد زیرا به صرفه است و به راحتی تولید می شود.

به راحتی قابل حمل و نقل  تخته های ام دی اف سبک که وزن کمتری نسبت به تخته های ام دی اف معمولی دارند برای ساخت وسایلی که نیاز به جابجایی منظم دارند استفاده می شود.