تاثیر کیوی مازندران در لاغری

انگور فرنگی چینی که در سرزمین تاریخی خود به آن می گویند، کیوی یکی از رژیمی ترین غذاها محسوب می شود و حاوی مقدار زیادی مواد مفید برای عملکرد سالم بدن است.

کیوی مازندران یکی از با کیفیت ترین کیوی ها می باشد و به اکثر کشور های اروپایی و آسیایی صادر می گردد.

خواص مفید کیوی هم به عملکرد اندام های داخلی و هم به ظاهر گسترش می یابد به همین دلیل است که اغلب در زیبایی از آن استفاده می شود.

با وجود این واقعیت که میوه منحصر به فرد تاک از چین می آید، کیوی به لطف پرورش دهنده نیوزیلندی الکساندر الیسون نام خود را به دست آورد.

تام در یک زمان واقعاً رنگ غیرمعمول روشن میوه را که شبیه به رنگ کیوی پرنده ملی محلی بود، دوست داشت.

از آن زمان، کیوی توزیع جهانی خود را به دست آورد و به طور فعال در رژیم غذایی روزانه در بسیاری از کشورها استفاده می شود.

100 گرم کیوی تنها حاوی 48 کیلو کالری است که آن را به یکی از کم کالری ترین غذاهای تجویز شده در تمام رژیم های غذایی تبدیل می کند.

کیوی

علاوه بر این، کیوی دارای بسیاری از خواص و مزایای مفید دیگر است: این میوه سرشار از فیبر، اسیدهای آمینه، فروکتوز و گلوکز، بتاکاروتن، ویتامین‌های C ،E ،PP ،A و ویتامین‌های B است.

همچنین حاوی مقدار زیادی کلسیم، ید، پتاسیم، فسفر، آهن، منیزیم، فلاونوئیدها، آنزیم‌ها، اسید فولیک و سایر اسیدهای میوه است از این رو طعم شیرین و ترش آن است.

مانند آناناس، یکی دیگر از میوه های استوایی، کیوی حاوی آنزیم اکتینیدین است که پروتئین ها را تجزیه می کند و به هضم غذا کمک می کند و در نتیجه هضم غذا را بهبود می بخشد و به مبارزه با سوء هاضمه کمک می کند. محتوای بالای ویتامین C باعث می شود که میوه جانشین پرتقال و لیمو شود.

اعتقاد بر این است که اگر بعد از شام کیوی بخورید، احساس سنگینی در معده و سوزش سر دل وجود نخواهد داشت.

به لطف پتاسیم، این میوه فشار خون را عادی می کند و یک ابزار پیشگیرانه عالی در مبارزه با تصلب شرایین است و همچنین خطر لخته شدن خون را کاهش می دهد.